logo
دوره 5، شماره 2 - ( 1395 )                   جلد 5 شماره 2 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Soltani Z, RobatMili S, Reza M. The Efficacy of Emotion-Regulation Skills Training in Students of Police University. J Police Med 2016; 5 (2)
URL: http://jpmed.ir/article-1-427-fa.html
سلطانی زیبا، رباط میلی سمیه، محمدی رضا. بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های تنظیم هیجانی در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی. نشریه طب انتظامی. 1395; 5 (2)

URL: http://jpmed.ir/article-1-427-fa.html


1- هیئت علمی گروه مشاوره، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
2- دکترای تخصصی روان‌شناسی، استادیار گروه روان‌شناسی بالینی و عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.
3- دکترای روان‌شناسی نظامی، مرکز تحقیقات کاربردی معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا، تهران، ایران.
چکیده:   (4429 مشاهده)

مقدمه: افسران پلیس به‌طورمعمول در معرض موقعیت‌هایی هستند که هیجانات منفی زیادی را فرامی‌خواند بنابراین نیازی قوی برای روش‌های مؤثر تنظیم چنین هیجاناتی در آن‌ها وجود دارد. هدف این پژوهش بررسی این است که آیا می‌توان مهارت‌های تنظیم هیجانی افسران پلیس را ارتقاء بخشید.

مواد و روش‌ها: جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی بود که تعداد 30 نفر با استفاده از جایگزینی تصادفی به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای دستیابی به هدف پژوهش از نسخه فارسی پرسشنامه مهارت‌های تنظیم هیجانی برکینگ و عاطفه مثبت و منفی استفاده شد.

یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهد که در مقایسه با گروه کنترل، افسران در پذیرش و تحمل هیجانات منفی و حمایت خویش در موقعیت‌های پرفشار و مواجهه با موقعیت‌های برانگیزاننده موقعیت‌های منفی ضعیف‌تر بودند. آموزش به‌طور معنی‌دار مهارت‌های معین تنظیم هیجانی افسران پلیس به‌ویژه آن‌هایی که در آن ضعیف‌تر بودند را ارتقاء بخشید.

نتیجه‌گیری: بر پایه نتایج به‌دست‌آمده تمرکز بر مهارت‌های تنظیم هیجانی می‌تواند مؤلفه بسیار مهمی برای برنامه‌هایی باشد که هدفشان پیشگیری مسائل سلامت روان افسران پلیس است

متن کامل [PDF 556 kb]   (1551 دریافت)    
نوع مقاله: توصيفی و ارزيابی |
دریافت: 1394/7/16 | پذیرش: 1395/4/14 | انتشار: 1395/4/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.