logo
دوره 4، شماره 2 - ( 1394 )                   جلد 4 شماره 2 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Reliability, Validity, and Normalization of Berking's Emotion- Regulation Skills Questionnaire in the Students of Police University. J Police Med 2015; 4 (2)
URL: http://jpmed.ir/article-1-397-fa.html
محمدی رضا، بهاری زهرا، رباط میلی سمیه، سیداحمدیان سید محمدرضا، کریمی روح اله. پایایی، روایی و هنجاریابی پرسشنامه مهارت‌های تنظیم هیجانی برکینگ در دانشجویان دانشگاه پلیس. نشریه طب انتظامی. 1394; 4 (2)

URL: http://jpmed.ir/article-1-397-fa.html


1- دانشجوی دکتری روانشناسی نظامی، دانشگاه بقیه الله، تهران، ایران.
2- کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز،‌تهران ، ایران
3- دکتری روانشناسی، مرکز تحقیقات علوم رفتاری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
4- دانشجوی دکتری علوم تربیتی، هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی، تهران، ایران.
چکیده:   (9395 مشاهده)

مقدمه: توانایی تنظیم هیجانات منفی برای حفظ و تداوم سلامت روانی و بهزیستی فردی ضروری است؛ بخصوص در جمعیت‌هایی که به‌طور معمول با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوند که هیجانات منفی شدید را برمی‌انگیزاند. هدف پژوهش حاضر بررسی پایایی، روایی، و هنجاریابی پرسشنامه مهارت‌های تنظیم هیجانی برکینگ (ERSQ) بود. مواد و روش‌ها: جامعه آماری این پژوهش، کلیه دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی بود که تعداد 117 نفر (101 پسر و 16 دختر) با استفاده از روش تصادفی طبقه‌ای، به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای دستیابی به هدف پژوهش، از نسخه فارسی پرسشنامه مهارت‌های تنظیم هیجانی برکینگ و برای بررسی روایی و پایایی از پرسشنامه سلامت عمومی و مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز استفاده شد. یافته‌ها: آلفای کرونباخ پرسشنامه برای اندازه‌گیری پایایی برابر با 0/93 بود. به‌منظور ارزیابی روایی پرسشنامه، روش‌های روایی همگرا و واگرا استفاده شد. شاخص کل پرسشنامه همبستگی منفی بالایی با هر چهار عامل GHQ و همبستگی مثبت بالایی با مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز نشان داد. نتیجه‌گیری: بر پایه نتایج به‌دست‌آمده از پژوهش، ERSQ می‌تواند برای اهداف پژوهشی و بالینی در جمعیت ایرانی مورد استفاده قرار گیرد.

متن کامل [PDF 679 kb]   (3731 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصيل |
دریافت: 1394/1/30 | پذیرش: 1394/3/21 | انتشار: 1394/4/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.