RT - Journal Article T1 - Pattern of the Effect of University Identity Factors on the Motivation-Lifelong Learning Cycle of Police Students JF - J-Police-Med YR - 2021 JO - J-Police-Med VO - 10 IS - 3 UR - http://jpmed.ir/article-1-959-fa.html SP - 209 EP - 218 K1 - University identity factors K1 - Brought of the person K1 - Crystallizer K1 - Motivation K1 - Learning AB - اهداف: چرخه انگیزش- یادگیری مادام‌العمر دانشجویان پلیس متأثر از الگویی خاص از روابط عوامل مختلف فردی، آموزشی، اجتماعی و سازمانی است‌. این تحقیق باهدف شناسایی و تدوین این الگو با استفاده روش کیفی انجام شد. مواد و روش‌ها: جامعه آماری مطالعه کیفی حاضر شامل دانشجویان پلیس دارای معدّل بالای 19 و انگیزش تحصیلی بود که تا رسیدن به مرحله اشباع داده‌ها، 16 نفر از آن‌ها به‌صورت هدفمند به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. این تحقیق در سال 1397 در دانشگاه علوم انتظامی امین به روش کیفی تحلیل چارچوب انجام شد و از کدگذاری برای تحلیل داده‌ها استفاده شد. یافته‌ها: تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها با استفاده کدگذاری نشان داد که عوامل فردی متشکل از 14 مضمون و دربرگیرنده سه مفهوم کلی‌تر «آورده فرد»، «تبلور یابنده» و «راهبردها»؛ عوامل آموزشی متشکل از 6 مضمون و حاوی محوریت استاد و فعالیت‌های هدفمند؛ عوامل سازمانی متشکل از 6 مضمون و متمرکز بر «آینده شغلی» و «اهمیت تحصیلات در سازمان» و عوامل محیطی- اجتماعی متشکل از 12 مضمون و متمرکز بر دوطبقه کلی‌تر «جوّ» و «محیط» بودند که درنهایت الگوی تأثیر این مضامین بر چرخه انگیزش- یادگیری در قالب عوامل علّی، شرایط، زمینه، راهبرد و نتیجه تدوین شد. نتیجه‌گیری: عوامل هویتی دانشگاه که در چند بخش فردی، آموزشی، اجتماعی و سازمانی تقسیم‌بندی می‌شوند با تأثیر برانگیزش تحصیلی فرد باعث فعّال شدن مشارکت در یادگیری، رویکردهای مطالعه مناسب و مهارت‌های فراشناختی گردیده و از این طریق به یادگیری مادام‌العمر و تأمین سلامت جسمانی- روانی دانشجویان منجر می‌شوند. LA eng UL http://jpmed.ir/article-1-959-fa.html M3 10.30505/10.3.209 ER -