TY - JOUR T1 - Reliability, Validity, and Normalization of Berking's Emotion- Regulation Skills Questionnaire in the Students of Police University TT - پایایی، روایی و هنجاریابی پرسشنامه مهارت‌های تنظیم هیجانی برکینگ در دانشجویان دانشگاه پلیس JF - J-Police-Med JO - J-Police-Med VL - 4 IS - 2 UR - http://jpmed.ir/article-1-397-fa.html Y1 - 2015 SP - 105 EP - 112 KW - reliability KW - validity KW - normalization KW - emotion-regulation skills questionnaire N2 - مقدمه: توانایی تنظیم هیجانات منفی برای حفظ و تداوم سلامت روانی و بهزیستی فردی ضروری است؛ بخصوص در جمعیت‌هایی که به‌طور معمول با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوند که هیجانات منفی شدید را برمی‌انگیزاند. هدف پژوهش حاضر بررسی پایایی، روایی، و هنجاریابی پرسشنامه مهارت‌های تنظیم هیجانی برکینگ (ERSQ) بود. مواد و روش‌ها: جامعه آماری این پژوهش، کلیه دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی بود که تعداد 117 نفر (101 پسر و 16 دختر) با استفاده از روش تصادفی طبقه‌ای، به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای دستیابی به هدف پژوهش، از نسخه فارسی پرسشنامه مهارت‌های تنظیم هیجانی برکینگ و برای بررسی روایی و پایایی از پرسشنامه سلامت عمومی و مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز استفاده شد. یافته‌ها: آلفای کرونباخ پرسشنامه برای اندازه‌گیری پایایی برابر با 0/93 بود. به‌منظور ارزیابی روایی پرسشنامه، روش‌های روایی همگرا و واگرا استفاده شد. شاخص کل پرسشنامه همبستگی منفی بالایی با هر چهار عامل GHQ و همبستگی مثبت بالایی با مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز نشان داد. نتیجه‌گیری: بر پایه نتایج به‌دست‌آمده از پژوهش، ERSQ می‌تواند برای اهداف پژوهشی و بالینی در جمعیت ایرانی مورد استفاده قرار گیرد. M3 10.30505/4.2.105 ER -