راهنمای مجموعه نرم افزارهای یکتاوب

 


راهنمای آموزش و رفع اشکال | راه‌اندازی اولیه | راهنمای جامع برنامه | فهرست ابزارهای مدیریت | راهنمای الفبایی | مقالات متنوع

جستجو در راهنما | فهرست فایل ها | پرسش‌های متداول | تالار گفتگو | ارسال پیشنهادها و اشکالات | برگشت به پایگاه


راهنمای ساخت و استفاده از شرح حال علمی (CV)

 

 

 

صفحه‌ی اصلی پایگاه | صفحه‌ی شرح حال علمی شما | فرم‌های ساخت یا به‌روزرسانی CV

 

بسته‌ی نرم‌افزاری یکتا با هدف برقراری ارتباط موثر بین پژوهشگران و اندیشمندان کشور، امکان ساخت و به‌روزرسانی صفحات شرح حال علمی را فراهم کرده است. در این بخش با چگونگی انجام این فرآیند آشنا می‌شوید.

 

 

 

CV چیست؟

Curriculum vitae که به اختصار به صورت CV نوشته می‌شود، به معنای "تاریخچه‌ی زندگی" است و به طور معمول به شرح حال زندگی افراد گفته می‌شود که شامل ویژگی‌ها، توانمندی‌ها، و فعالیت‌های آنها است. یک شرح حال علمی شامل پیشینه‌ی آموزشی و سایر فعالیت‌ها و توانایی‌های علمی و پژوهشی است. در قالب‌های استاندارد برای نوشتن CV ، داشتن بخش‌های مشخصات فردی، آموزش، تدریس، سوابق و فعالیت‌های شغلی، علمی و تحقیقاتی، جوایز و افتخارات علمی، مهارت‌ها و توانایی‌ها، انتشارات علمی و مواردی از این دست پیشنهاد شده است.

 

 

داشتن CV چه اهمیتی دارد؟

در مورد اهمیت داشتن یک CV مدون نظرات مختلفی بیان شده است. برخی CV را یک آگهی برای معرفی افراد به سازمان‌ها می‌دانند و برخی حتی از این هم فراتر رفته و آن را با عبارت "sell yourself" نشان می‌دهند. اما برای بسیاری از اعضای هیات علمی داشتن یک CV مدون اهداف مفیدتری را برآورده می‌کند. برخی از مزایای داشتن CV علمی و انتشار ان در اینترنت عبارت‌اند از:

  • آشنا شدن مراجعان (دانشجویان، همکاران و مسئولان) از زمینه‌های فعالیت و پژوهش اعضای هیات علمی
  • ساماندهی و مرتب‌سازی فعالیت‌ها و کمک به پیگیری منظم کارهای جاری توسط اعضای هیات علمی
  • کمک به برقراری ارتباط موثر با مخاطبان و همکاران برای اطلاع‌رسانی و نیز دریافت نظرها و پیشنهادهای آنان
  • ایجاد فضای مجازی برای تشویق پژوهشگران به همکاری بیشتر و موثرتر با یکدیگر
  • جلوگیری از انجام کارهای موازی و هماهنگ کردن فعالیت‌ها در جهت شکل‌گیری پروژه‌های کلان
  • تلاش در جهت شکل‌گیری یک شبکه موثر و کارآمد علمی و پژوهشی

 

 

تفاوت CV و Resume در چیست؟

Resume که به معنای "خلاصه تجربیات" است، معمولا توسط افراد غیر دانشگاهی و به منظور معرفی خود به سازمان‌های در حال استخدام نیرو نوشته می‌شود. افراد معمولا در Resume خود فعالیت‌های حرفه‌ای و تجارب کاری خود را متناسب با موقعیت شغلی مورد نظر می‌نویسند. Resume معمولا کوتاه و حداکثر در دو صفحه تهیه می‌شود. اغلب یک صفحه‌ی دیگر تحت عنوان Cover Letter به این مستند اضافه می‌شود تا هدف از پیشنهاد آن را توضیح دهد.

اما CV به‌طور معمول توسط افراد دانشگاهی و با هدف معرفی همه‌ی دستاوردها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی آنها تهیه می‌شود و به همین دلیل می‌تواند تا بیش از 10 صفحه متن را شامل شود. با وجود این، سفارش می‌شود که از افزودن مطالب غیر ضروری به CV پرهیز شود.

 

 

 

من عضو هیات علمی دانشگاه هستم. چگونه نام کاربری و گذرواژه‌ی خود را دریافت کنم؟

در برنامه‌ای که مرکز مدیریت آمار و اطلاع‌رسانی در نظر گرفته است، نام کاریری و گذرواژه‌ی همه‌ی استادان دانشگاه به صورت زمانبندی شده و مرحله‌ای به آنها اعلام خواهد شد. گذرواژه در نامه‌ای رسمی به صورت کاغذی یا الکترونیک برای شما فرستاده خواهد شد.

 

 

 

من نام کاربری و گذرواژه را دریافت کرده‌ام، چگونه اطلاعات خود را وارد کنم؟

شما می‌توانید از صفحه اصلی پایگاه فارسی یا انگلیسی نام کاربری و گذرواژه‌ی خود را وارد کنید تا برنامه شما را به عنوان کاربر شناسایی کند. سپس می‌توانید از کادر راهبری بالای صفحات پایگاه به صفحات CV خود دست پیدا کنید. در صفحه CV پیوندهای مربوط به ورود یا به‌روزرسانی اطلاعات و همچنین فرم‌های مربوطه را خواهید دید.

 

 

 

دریافت پیشنهادهای شما

با تشکر از وقتی که برای مطالعه این راهنما گذاشتید، خواهشمند است هر گونه پرسش یا نظری را با نشانی yektaweb (AT) gmail.com در میان بگذارید. همچنین می‌توانید دیدگاه‌های خود را از پایگاه اینترنتی دانشگاه (بخش تبادل پیام) برای godadmin بفرستید.

 

 

 

Email : yektaweb (AT) gmail.com

 

Academic Web Tools - Yektaweb CMS - مجموعه مدیریت یکپارچه پایگاه‌های اینترنتی