Journal of Police Medicine
نشریه طب انتظامی
J Police Med
Medical Sciences
http://jpmed.ir
1
admin
2228-6241
2383-3483
10.30505
en
jalali
1395
6
1
gregorian
2016
9
1
5
2
online
1
fulltext
fa
بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای تنظیم هیجانی در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی
The Efficacy of Emotion-Regulation Skills Training in Students of Police University
توصيفی و ارزيابی
Descriptive & Survey
<p>مقدمه: افسران پلیس بهطورمعمول در معرض موقعیتهایی هستند که هیجانات منفی زیادی را فرامیخواند بنابراین نیازی قوی برای روشهای مؤثر تنظیم چنین هیجاناتی در آنها وجود دارد. هدف این پژوهش بررسی این است که آیا میتوان مهارتهای تنظیم هیجانی افسران پلیس را ارتقاء بخشید.</p>
<p>مواد و روشها: جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی بود که تعداد 30 نفر با استفاده از جایگزینی تصادفی بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای دستیابی به هدف پژوهش از نسخه فارسی پرسشنامه مهارتهای تنظیم هیجانی برکینگ و عاطفه مثبت و منفی استفاده شد.</p>
<p>یافتهها: یافتهها نشان میدهد که در مقایسه با گروه کنترل، افسران در پذیرش و تحمل هیجانات منفی و حمایت خویش در موقعیتهای پرفشار و مواجهه با موقعیتهای برانگیزاننده موقعیتهای منفی ضعیفتر بودند. آموزش بهطور معنیدار مهارتهای معین تنظیم هیجانی افسران پلیس بهویژه آنهایی که در آن ضعیفتر بودند را ارتقاء بخشید.</p>
<p><span dir="rtl">نتیجهگیری:</span><span dir="rtl"> بر پایه نتایج بهدستآمده تمرکز بر مهارتهای تنظیم هیجانی میتواند مؤلفه بسیار مهمی برای برنامههایی باشد که هدفشان پیشگیری مسائل سلامت روان افسران پلیس است</span></p>
<p>Background: Police officers are routinely exposed to situations that elicit intense negative emotions; thus, officers have a particularly strong need for effective methods of regulating such emotions. The purpose of this study was to investigate whether can improve the emotion-regulation skills of police officers.</p>
<p>Materials and Methods: The statistical population of this study compromised all the students of Police University. Among them, a total of 30 people were selected using stratified random sampling. To achieve the study objective, the Persian version of ERSQ and Negative and Positive Affect.</p>
<p>Results: Results indicate that, compared to controls, officers have difficulties in accepting and tolerating negative emotions, supporting themselves in distressing situations, and confronting emotionally challenging situations. The training significantly enhanced successful skill application, especially some skills with which officers reported difficulty applying.</p>
<p>Conclusion: Based on results obtained from the research, a focus on emotion-regulation skills may be an important component for programs aimed at preventing mental-health problems in police officers.</p>
<p> </p>
آموزش, مهارتهای تنظیم هیجانی, افسران پلیس
training, emotion-regulation skills, police officers
153
159
http://jpmed.ir/browse.php?a_code=A-10-227-1&slc_lang=fa&sid=1
ziba
Soltani
زیبا
سلطانی
No
Faculty member of Counseling Department, Payame Noor University, Tehran, Iran. 19395-4697
هیئت علمی گروه مشاوره، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
Somayeh
RobatMili
سمیه
رباط میلی
Yes
PhD in Psychology, Assistant Professor, Department of General and Clinical Psychology, Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehran, Iran.
دکترای تخصصی روانشناسی، استادیار گروه روانشناسی بالینی و عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.
Mohammadi
Reza
رضا
محمدی
No
PhD in Military Psychology, Applied Research Center, Department of Health, Rescue and Treatment of Iran Police Force, Tehran, Iran.
دکترای روانشناسی نظامی، مرکز تحقیقات کاربردی معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا، تهران، ایران.